5 Temmuz 2009 Pazar

Processing Ders Notları - Giriş

İlk başlarda çöp kamyonu şöförü olmak istiyordum. Her sabah kocaman bir kamyonun arkasındaki aparatı kaldırıp indiriyordu bu adam. Camdan bakarken gördüğüm kadarıyla önünde birsürü kol, tuş ve bilimum kontrol mekanizması vardı ve çöpçüler çöp konteynırını arabanın arkasına yanaştırıp şöförün mekanizmayı çalıştırmasını bekliyorlardı. Ne güzel bir iş. Çöplerle uğraşıyor ama hiç kirlenmiyor, üstelik o kocaman kamyonla da oynuyor, diye düşünmüştüm.
Biraz ayran gönüllüydüm herhalde çocukken. Star Wars çıkmıştı bir arkşam parliamen sinema kulübünde yanlış hatırlamıyorsam. Jedi olamayacağımı biliyordum zira etrafta ne Obi Van Kenobi ne Usta Yoda ne de Dart Vader vardı. Ben de astronot olmaya karar verdim. Bu da kısa sürdü ve eve alınan Commodore 64 ile bilgisayar dünyasına giriş yaptım. Artık tek hedef vardı bilgisayar mühendisliği. 64 ler dergisindeki kodları satır satır kelime kelime yazıp olmayan ingilizce ile anlamaya çalışırdım. Ufak tefek programcıklar da yapmışlığım vardır ama beklediğim o grafiklere bir türlü ulaşmak mümkün olmadı. Sonra yanlış tercihler, ergenlik vs. girdi araya ve programcılık bahsini uzun süre kapadım. Ta ki şu günlere kadar.

Processing, özellikle benim gibi, mesela, Windows 'un herhangi bir sistem dosyasını açıp " vay anasını, ne yazmış bu adam buraya, allalla " diyen sayısal zekası biraz kıt bireyler için ( tabii ki evet siz süper zekalı matematik dehaları da unutulmamış ) geliştirilmiş özellikle grafik programlama konusunda birkaç satır kod ile harikalar yaratabileceğiniz bir programlama dilidir.
Processing ile çok kısa bir zaman içinde, örneğin, winamp ın visualization ekranında ki gibi grafikler yaratabilirsiniz. Ve en güzel tarafı bu yaratılan görüntülerin interaktif olması. Yani mouse, klavye, webcam, mikrofon gibi ekstra donanımlardan aldığınız veriler ile ekrana çizilen görüntünün değişiyor olması. Tabi ki bu kısımlara ulaşmak processing e ne kadar zaman ayırdığımız ile doğru orantılı. İşte tam bu noktada, bu yazının ve olası ilerideki yazıların gidişatı ile ilgili açıklama yapmakta yarar var. Ben Processing bilmiyorum. Ama öğrenmeye çalışıyorum. Bu yazıları da kendi kendine birşeyler yapmaya çalışan birinin acı dolu çığlıkları olarak görebilirsiniz. Belki birilerin acısını bastırırım bu şekilde. Bu da birşeydir.

Kaynaklar
http://www.processing.org
http://www.learningprocessing.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder